14 Ocak 2015 Çarşamba

Aşk Yakar / Rebecca Donavan



Nefes Serisi Üçüncü Kitap

Aşk Yakar


Kitabın Yazarı: Rebecca Donavan
Kitabın Kapağı:


Kitabın Arka Kapağı: 'Seni sevmek ateşlere atlamaktı bile bile. Seninle ya da sensiz...'

     Ne anılar bırakabilir peşini ne de kalbinin derinlerine gömdüğün o adam... Çünkü aşk yakar, kül eder; onu taşıdığın müddetçe küllerinden yeniden doğar. Dünyada oldukça büyük yankı uyandıran Nefes serisinin bu son kitabını elinizden bırakamayacak ve son sayfasına kadar soluksuz okuyacaksınız.

Kitap Hakkında Yorumum: Merhaba, arkadaşlar! Nefes serisinin üçüncü kitabıyla sizleri karşılıyorum. Elimden geldiğince yeni yazılar paylaşmaya çalışıyorum ama final haftası olduğundan yazmaya biraz zor vakit buluyorum. 
     Nefes serisinin birinci kitabında serinin tamamını okuduktan sonra tümünü ardarda yayınlayacağımı söylemiştim. Ve öyle de yaptım. Sonuçta artık son kitapla ilgili düşüncelerimi sizlerle paylaşıyorum. 
     Kitabın kapağından başlayacak olursak; kapakta ki kız serinin ilk kitaplarında da kapak olarak gördüğümüz kız galiba. Ve gerçekten de güzel kız yani...Neyse... Birinci kitap kapağını hatırlıyorsanız tasarımlar bu kitapla benzer olmuş, bu durumda ikinci kitap biraz alakaya maydanoz olmuş gibi. Ama ben elimde ki kitaba bakacağım. Kapak güzel. 
     Kitabın konusuna gelecek olursak; Emma ve Evan'ın aşkdan öğrenecekleri bu kitapta da bitmedi. İkinci kitabı okuyanlar, kitabın sonunun nasıl bittiğini hatırlarlar. Bu yüzden ikinci kitaptan fazla bilgi paylaşmadan konuya devam edeceğim.
      Evan'ın doğum gününde yaşananlardan sonra ikilinin hayatında bir çok şey değişmiştir. Başka bir şehirde üniversiteye başlayan Emma, aradan geçen yıllara rağmen yaşadıklarını ve 'yaşattıklarını' hala unutamamaktadır. Sara'dan uzakta okuduğu için daha da asosyal olan karakterimiz, babasından kalan sigorta parasıyla ve üç tane ev arkadaşıyla kendine normal statülerde bir hayat kurmayı başarmıştır. Hiç bir partiye katılmayan Emma, ev arkadaşlarından birinin ısrarıyla bir partiye gitmeyi kabul eder. Partiye katılarak Evan'a ait düşüncelerinden kurtulmayı amaçlamaktadır. Katıldığı partide Cole diye biriyle tanışan Emma her ne kadar ilk başlarda ondan hoşlanmasa da, bir şekilde kendini Cole'le -romantik olmayan diyeyim bari- bir ilişkinin içinde bulacaktır. 
     Her şey yerli yerinde giderken kendini, aldığı bir telefonla Connecticut'ta bulduğunda hayatında unutmaya karar verdiği ilk ve son aşkı Evan'la karşılaşır. Bir şekilde yolları kesişmeye başlayan ikili, ilk başlarda tek sebebin kötü biten ilişkilerinde ki soruları ortadan kaldırmak için olduğunu söylerler. Paylaşılan sırlar, araya giren insanlar, geçmişlerinde bıraktıkları ayak izleri... Yeni bir başlangıç sandıkları kadar yakın değil. Gerisi 'Aşk Yakar'da sizleri bekliyor.


     Kitap hakkında yorumuma gelecek olursak; şahsen kitabın gereksiz uzatıldığını düşünüyorum. Zaten fark ettiyseniz konusuyla ilgili yazacak fazla bir şey bulamadım. Genel olarak farklı bir konuya ve işleyişe sahip olan kitap sanki üç kitap olsun diye zorlanmış gibi geldi. Bazılarınız öyle düşünmeyebilir tabii ki... 
     Her kitapta karakterler arasında bir ayrılığın yaşandığını biliyorum ama zaten bu karakterler birinci kitapta bir süre ayrı kalmışlardı. İkinci erkek karakter olayı ise; zaten birinci ve ikinci kitapta birer tane Emma'yı seven vardı. Belki de ikinci kitapta, kitabı bitirmeli ya da üçüncü kitabı, diğer kitapları biraz daha geniş tutarak uzatmalıydı. Sonuç itibariyle bana bir şeyler yanlış veya eksik gibi geldi.
     Sonuç olarak sonu tatmin edici olsa da içerikte boşluklar olduğunu düşünüyorum. Kimisinin hoşuna gidebilir tabii, ben burada sadece kendi görüşlerimi söylüyorum. Zaten ikinci kitaba geldiyseniz son kitabı da okumadan olmaz haliyle. İlk kitaptaki konu çekiciliği, ikinci kitapta ki olay örgüsünü bu kitapta fazla göremedim. Benim diyeceklerim bu kadar... Farklı farklı karakterlerle buluşmak üzere... İyi okumalar...
                                                         Kitaba Puanım: 5 / 10  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder