24 Eylül 2016 Cumartesi

National Geographic Dergisine Üyeliğim :)


     Eveett arkadaşlar, herkese tekrar merhaba! Sizlere bugün okuduğum bir başka kitap ile ilgili düşüncelerimi değilde, dergiye üye olmak ile ilgili düşüncelerimi paylaşacağım bir yazı hazırladım... Okumak belki de insanoğluna bahşedilen en önemli özelliklerden, hediyelerden bir tanesi. Günümüz dünyasında ki koşuşturmacadan dolayı her ne kadar kitaplara, dergilere, gazetelere olan ilgi azalmış olsa da; bizim gibi kitap kurtları olduğu sürece kitaplar varlığını sürdürmeye -inşallah- devam edecek.



 O zaman bu kitap kurdu neden sadece kitap okusun ki? Dışarıda tonlarca ağırlıkta bilgi onu beklerken sadece kitaplarla yetinmek olur mu? Kitaplardan öğrendiklerini başka kaynaklarla harmanlamak dururken hem de? Hayır, tabi ki olmaz.... Bu merakı sebebiyle de -zorla da olsa takip etmeye çalıştığı bir dergi de olunca- doğum gününde sürpriz bir yıllık üyelik hediye edildi. Şimdi sizlere bu üyelikle ilgili kişisel görüşlerimi aktaracağım...
      Yukarıda bahsettiğim ve zorla da olsa takip ettiğim derginin adı "National Geographic". 1888 yılından beri yayınlanan, kar amacı gütmeyen, coğrafya, kültür, keşifler, popüler bilim  ve tarihle ilgili makalelerin ağırlıkla yer aldığı bir dergi NatGeo. Nisan, 2001 tarihinden itibarende ülkemizde yayınlanmaya başlanmıştır. 
      Bu dergiye ise üye olmak çok kolay. Zaten internete adını yazdığınız anda, gerekli sayfaya ulaşabilirsiniz. Sayfada farklı süreli üyelikle ilgili çeşitli kampanyaları da inceleyebilirsiniz, ben size burada üye olduktan sonraki süreçle ilgili bilgi vermek istiyorum. Öncelikle dergim üye olduktan sonraki ay ile birlikte başladı, benim içinde iyi oldu çünkü zaten elimde o ayın sayısı mevcuttu. Dergi yeni aya girdikten 9-10 gün sonra elime ulaştı. Açıkçası aklıma "geç gelir mi? , hiç gelmeyecek mi?" gibi sorular gelmedi değil. Bunun nedeni ise biraz araştırma yapmam ve kargo ile ilgili yorumlara göz atmamdı. Derginin çok geciktiği ile ilgili bir kaç yorumla karşılaştım, bu da aklımda yukarıda bahsettiğim soruları oluşturdu. Ama neyse ki dergi vaktinde bana ulaştı. Paketi büyük bir heyecanla açtım. Pakette dergim, üyeliğime dahil olan "Mükemmel Fotoğrafın Peşinde" adlı kitap ve üyelik sertifikası vardı. Üyelik sertifikasını görünce ayrı sevindim nedense; belki de elimde böyle saygın bir dergiye üye olduğumun kanıtı olduğu için...:) Beni tüm bunların arasında rahatsız eden sadece tek bir unsur vardı: o da dergimin kenarlarının biraz kıvrılmış olmasıydı, bunun dışında negatif bir düşüncem olmadı.
     Demem o ki bir dergiye üye olmak gerçekten çok güzel bir duygu; insanın devamlı bir bilgi kaynağının olması... İlla bu dergi olmalı demiyorum tabi ki:) Ama eğer sizlerde elinizde olan kaynaklar dışında okunacak başka şeyler arıyorsanız bir dergiye üye olun derim. Özellikle ilgilendiğiniz bir alan ile ilgili olan dergileri tercih edebilirsiniz, pişman olmayacaksınız... Aklınızı kurcalayan sorulara cevap bulabileceğiniz gibi, bir çok sohbet ortamında size üstünlük sağlayacak bilgilere sahip olabilir; sohbetin yönünü siz belirleyebilirsiniz. Ve son olarak da bana bu güzel hediyeyi veren kardeşime buradan teşekkür etmek istiyorum: Olabilecek en güzel hediyelerden bir tanesiydi... Şimdiden keyifli okumalar, iyi günler...;D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder